Koncert tria z Akademii Muzycznej w Krakowie już 29 października 2022 r. w MDK w Elblągu przy ul.Bema 37. Początek wydarzenia: godz. 18.00. W programie muzyka wirtuozowska XVII wieku. Koncert odbędzie się w ramach II Elbląskiego Festiwalu Muzyki Dawnej POGEZANIA. Serdecznie zapraszamy.
Program IN STILE MODERNO
Program koncertu przedstawia siedemnastowieczną literaturę wirtuozowską w wydaniu na skrzypce, flet i klawesyn. Okres z którego pochodzi prezentowany repertuar był etapem wielkiego rozkwitu muzyki instrumentalnej. Wtedy właśnie wykrystalizowała się forma sonaty, utworu czysto instrumentalnego, nie będącego już transkrypcją muzyki wokalnej, która przedtem była najczęstszym repertuarem instrumentalistów. Wykonywane utwory takich kompozytorów jak Fontana, Frescobaldi, czy Turini, reprezentowały wówczas nowy nurt w muzyce, który w większym niż dotychczas stopniu koncentrował się na wirtuozerii instrumentalistów i doprowadził do jeszcze większego rozkwitu muzyki instrumentalnej jako osobnego gatunku.
----------
Katarzyna Czubek (urodzona w Gdańsku) specjalizuje się w grze na fletach prostych oraz obojach historycznych. Jest asystentem klasy fletu prostego prof. Erik Bosgraafa w Akademii Muzycznej w Krakowie. Ukończyła studia pod kierunkiem Jorge Isaaca w Conservatorium van Amsterdam oraz prof. Petera Holstlaga w Akademii Muzycznej w Krakowie. Studiowała obój historyczny w Conservatorium di Verona u prof. Paolo Grazziego oraz w Akademii Muzycznej we Wrocławiu u Magdaleny Karolak. Jest pomysłodawcą festiwalu Młoda Muzyka Dawna, który współorganizuje wraz Anną Jankowską. Katarzyna współpracuje z cenionymi zespołami i orkiestrami specjalizującymi się w wykonawstwie repertuaru historycznego: Les Ambassaduers (A. Kossenko), Capella Cracoviensis (J. T. Adamus), Arte dei Suonatori (A. Goliński), Cappella Neapolitana (A. Florio). Zrealizowała nagrania dla wytwórni płytowych: DUX, Deutsche Harmonia Mundi oraz MDG Scene. Została wyróżniona stypendiami oraz nagrodami Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Gdańska oraz Wójta Gminy Kolbudy.
----------
Victoria Melik, urodzona w 1993 w Kanadzie. Uzyskała tytuł licencjacki z wyróżnieniem na Wilfrid Laurier University w 2014 r. w klasie Prof. Jerzego Kapłanka i Prof. Jeanne Lamon. Specjalizowała się w wykonawstwie historycznym we Włoszech u Enrico Onofri, Stefano Montanari i Alessandro Moccia. Regularnie współpracuje z europejskimi orkiestrami kalibru Europa Galante (Fabio Biondi), Le Concert des Nations (Jordi Savall), Capella Mediterranea (Leonardo Garcia Alarcón), the Orchestra of the Age of the Enlightment, il pomo d’oro orchestra, Wrocław Baroque Ensemble. Jako członkini tych i innych zespołów występuje na licznych nagraniach z repertuarem od wczesnego baroku do romantyzmu. W latach 2016-2018 pełniła rolę koncertmistrzyni Włoskiej Młodzieżowej Orkiestry Barokowej, gdzie miała przyjemność współpracy z licznymi włoskimi artystami, m. in. Enrico Onofri, Sonia Prina, i Salvo Vitale. Od 2021 roku jest studentką II stopnia w klasach Prof. Siirki-Liisy Kaakinen-Pilch oraz Dr. Hab. Zbigniewa Pilch na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.
----------
Adam Jastrzębski urodził się w 1991 r. w Warszawie. Ukończył studia licencjackie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie organów prof. Józefa Serafina oraz na Akademii Muzyczne w Bydgoszczy w klasie klawesynu prof. Urszuli Bartkiewicz. Studia magisterskie ukończył na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie klawesynu prof. Magdaleny Myczki oraz w klasie organów prof. Marcina Szelesta. Brał udział w licznych kursach interpretacji muzyki organowej i klawesynowej prowadzonych przez takich muzyków jak: M. Sander, W. Zerer, G. Bovet, G. Gnann, L. Ghielmi, A.M. Dragositz, F. Corti, czy M. Toporowski. W latach 2009 - 2012 był uczestnikiem „Międzynarodowej Letniej Szkoły Muzyki Dawnej” w Lidzbarku Warmińskim. Występował między innymi na festiwalach Muzyka Dawna w Wilanowie, Festiwalu Muzyki Organowej w Inowrocławiu, Festiwalu Muzyki Dawnej w Varaždinie w Chorwacji oraz Starosądeckim Festiwalu Muzyki Dawnej. W latach 2014-2015 pracował jako klawesynista akompaniator w sekcji muzyki dawnej ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Występował w składzie takich orkiestr jak Capella Cracoviensis, Cornu Copiae, czy Arte dei Suonatori. Jest założycielem zespołu muzyki dawnej Modus Consort. Od 2018 r. pracuje jako akompaniator w Katedrze Muzyki Dawnej na Akademii Muzycznej w Krakowie.